Skoči na glavno vsebino

Evropske izobraževalne in raziskovalne organizacije množično prehajajo na AAI

ponedeljek, 11. 10. 2010 12:34

Število organizacij v Evropi, ki se zavedajo prednosti infrastrukture za preverjanje istovetnosti in avtorizacijo (AAI), je vsak dan večje. Ta jim namreč omogoča enostavnejšo in cenejšo administracijo uporabnikov, lažjo implementacijo novih storitev, večjo varnost osebnih podatkov, prav tako pa zaposlenim in uporabnikom zagotavlja eno samo uporabniško ime za dostop do vseh relevantnih storitev.

Ena izmed vodilnih evropskih držav na področju uvajanja infrastrukture AAI je zagotovo Švica, kjer univerze pravkar praznujejo že 5 let uspešne uporabe SWITCHaai (SWITCH je Arnesu sorodna organizacija v Švici). Ta namreč 300.000 uporabnikom omogoča dostop do številnih spletnih aplikacij s področja izobraževanja, samim univerzam pa prihrani ogromno časa in zmanjšuje administrativne stroške. AAI je tako odločilno prispevala k boljšemu sodelovanju med različnimi univerzami in drugimi raziskovalnimi ustanovami tako znotraj Švice, kot tudi drugod po svetu.

Tudi v Sloveniji narašča število organizacij in razpoložljivih storitev, ki podpirajo AAI. Tako so od letošnjega poletja vse slovenske univerze vključene v federacijo ArnesAAI, federaciji pa se je priključilo že tudi nekaj slovenskih šol. Poleg javno dosegljivih storitev, kot so na primer digitalne knjižnice, dostop preko AAI že podpirajo tudi nekatere obstoječe Arnesove storitve (npr. spletne videokonference). Tudi večina novih storitev, ki jih razvija Arnes, bo omogočala dostop preko AAI.

Prednosti AAI

Od uporabe AAI imajo koristi prav vsi udeleženci, tako uporabniki kot organizacije. Vse storitve organizacij, ki so povezane v AAI, so uporabnikom dostopne preko enega samega uporabniškega imena, ki ga dodeli matična organizacija. Uporabnik tako lahko na enostavnejši način dostopa do številnih zunanjih in internih aplikacij na organizaciji. Prednost sistema AAI za organizacije je predvsem v zmanjšanju dela, ki je potrebno za administrativno vodenje uporabnikov. Tudi upravljanje in nadzor nad osebnimi podatki v celoti ostaja v rokah uporabnika in njegove domače organizacije, saj se ni potrebno za vsako storitev posebej registrirati.

Naročite se na RSS obvestila

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–16:00)