Varnostni vidik – Benjamin Lesjak in Maja Vreča
Pouk je do nedavnega običajno potekal le v zaprti učilnici, to »koronsko« pomlad pa se je z uporabo različnih spletnih orodij preselil na internet. Ker zaradi naglega prehoda na nov način pouka ni bilo časa za temeljite priprave, so se morali učitelji in šole znajti, kakor so pač vedeli in znali. Pri tem pa so […]
Pouk je do nedavnega običajno potekal le v zaprti učilnici, to »koronsko« pomlad pa se je z uporabo različnih spletnih orodij preselil na internet. Ker zaradi naglega prehoda na nov način pouka ni bilo časa za temeljite priprave, so se morali učitelji in šole znajti, kakor so pač vedeli in znali.
Pri tem pa so se pokazali mnogi varnostni izzivi, predvsem je bila marsikje ogrožena zasebnost sodelujočih.
Orodja, ki so bila uporabljena pri pouku, so bila zelo različna. Mnogi učitelji so tako uporabljali kar aplikacije in orodja, ki so jih že poznali, ali pa so se jim zdela dovolj enostavna za uporabo. Nemalo teh orodij je pa bilo »brezplačniških« – takih, pri katerih uporabnik uporabo plačuje s tem, da ponudniku dovoli vpogled v svojo zasebnost.
Prihajalo je tudi do vdorov v videokonferenčni pouk ter nepooblaščenega snemanja dogajanja v učilnicah. Nekateri izmed teh posnetkov so bili celo javno objavljeni, na primer uspešne »šale« ob vdorih učilnice.
Omenjeno so le nekatere izmed težav te pomladi, iz katerih pa smo se veliko naučili.
Na osnovi dosedanjih izkušenj bomo podali tudi nabor potrebnih razmislekov in aktivnosti, ki nam bodo pomagali preprečiti to, da bi se nam ponovili pomladanski »koronski« izzivi.