Skoči na glavno vsebino

Mreža znanja 2019: Kaj bo nadomestilo učitelje?

ponedeljek, 16. 12. 2019 12:33

Konferenca Mreža znanja je letos potekala v sredo, 4. decembra in v četrtek, 5. decembra 2019.

Oglejte si posnetke in predstavitve s konference Mreža znanja.

Na prvi dan konference so udeležence nagovorili mag. Avgust Jauk, vodja sektorja strokovnih enot na Arnesu, dr. Jernej Štromajer, državni sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport in dr. Vinko Logaj, direktor Zavoda RS za šolstvo.

Temelj razvoja in povezovanja znanja

Štromajer je poudaril, da MIZŠ delovanje Arnesa obravnava kot temelj razvoja informacijske infrastrukture in osrednjo organizacijo za širjenje znanj s področja informacijskih tehnologij: »Zato smo veseli, da bomo lahko v letu 2020 bistveno povečali financiranje investicij v omrežje Arnes, kar bo, med drugim, omogočilo vzpostavitev več 100 gigabitnih povezav na osrednjem hrbteničnem omrežju ARNES

»Take zmogljivosti so nujno potrebe, da lahko zagotovimo ustrezno raven storitev za 200 tisoč raziskovalcev, profesorjev, študentov, dijakov in učencev, ki dnevno uporabljajo Arnesove storitve,« je še dodal Štromajer.

Prvi dan Mreže znanja smo začeli s predstavitvijo novosti na področju superračunalništva in prednosti mednarodnega povezovanja. Slednjega sta na primeru popolne prekinitve internetnih storitev na območju dežele Furlanija – Julijska krajina predstavila Claudio Allocchio in Marco Marletta z italijanske raziskovalne in izobraževalne mreže GARR.

Predstavili smo vam dosežke programa SIO-2020, med drugim smo brezžična omrežja zgradili na več kot 680 lokacijah vzgojno-izobraževalnih zavodov.

Umetna inteligenca, ki bo »nadomestila« učitelje

Izjemno zanimivo je bilo vprašanje, ki si ga je zastavil dr. Damijan Štefanc s Filozofske fakultete: »Ali lahko stroj zavzame mesto učitelja

Nato smo se podali še na področje novosti storitev Arnesa, dostopnosti spletnih vsebin in tudi umetne inteligence. Klemen Andreuzzi z Arnesa se je spraševal, ali je mišljenje le vrsta računanja in ali lahko človeštvo ustvari stroj, ki bo pametnejši od nas.

Na prvi dan smo tudi skušali preživeti na družbenih omrežjih in predstavili razliko med državljanom in delavcem.

Kakšna je vloga tehnologije v učnih okoljih?

Na drugi dan Mreže znanja smo se najprej poglobili v zgodovino računalniških mrež in operacijskega sistema UNIX, ki sta letos dopolnila 50 let.

Raziskovali smo vlogo tehnologije v učnih okoljih, saj ta, tako pravi dr. Andrej Flogie, predstavlja enega od temeljev vseh pedagoških sprememb v sklopu inovativni učnih okolij.

Preverili smo še, kako lahko pametno uporabljamo brezžična omrežja v šolah in raziskovali mite o njihovem sevanju. Te nam je predstavil dr. Matej Huš s Kemijskega inštituta.

Sledile so predstavitve dobrih praks rabe IKT v izobraževanju, tudi spletnega tečaja o varnosti za otroke. Hkrati je potekalo kar pet zanimivih delavnic.

Posnetki s konference in predstavitve so vam na voljo na spletni strani konference in na portalu Arnes Video.
Fotografije prvega dneva konference si lahko ogledate tukaj.
Fotografije delavnic in drugega dneva konference si lahko ogledate tukaj.

Naročite se na RSS obvestila

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–16:00)