Pogosta vprašanja: E-pošta

  1 Že dlje časa ne dobivam nove pošte na moj e-poštni naslov. 
  2 Kako si nastavim preusmerjanje (forward) elektronske pošte na drug e-poštni naslov? 
  3 Pri prebiranju pošte prek POP3 se včasih sporočilo naloži le 15%, nato pa napiše “error reading from network cause connection time out”. 
  4 Katere strežnike naj si nastavim za POP3 (incoming mail), SMTP (outgoing mail), NEWS, IRC…? 
  5 Pri pošiljanju pošte dobim ‘timeout’? 
  6 Zakaj mi program za branje pošte javlja “Incorrect password”? 
  7 Pošto lahko pošiljam, ljudje pa pravijo, da je moj naslov napačen. 
  8 Ko hočem odposlati pošto, dobim obvestilo postmaster-ja o napaki, naslovnik pošte ne dobi. Prejemanje pošte deluje. 
  9 Na svoj elektronski poštni naslov prejemam tujo pošto. Po naslovu prejemnika sklepam, da je pošta namenjena tretji osebi, jedro sporočil pa vsebuje reklamno vsebino. Kje je vzrok težave in kako jo odpravim? 
  10 Mi lahko spremenite moj elektronski naslov, saj na sedanjega dobivam veliko nenaročene oglasne pošte, spam-a? 
  11 Kje lahko dobim več informacij v zvezi s spam-om in nasvete, kako se ga ubraniti? 
  12 Kolikšna je največja velikost priponke v sporočilu, ki jo lahko pošljem preko arnesovih strežnikov?

1. Že dlje časa ne dobivam nove pošte na moj e-poštni naslov.

V tem primeru odprite spletni vmesnik Webmail. Tu lahko preverite stanje porabe diskovnega prostora na strežniku (ali je diskovna kvota presežena), kot tudi vaš e-pošni predal (lahko pobrišete morebitna obsežnejša sporočila, ki bi jih preko modemske povezave prenašali precej časa).

Do presežene diskovne kvote pogosto pride zaradi napačno nastavljenega programa za branje pošte. Preverite nastavitve in IZKLOPITE možnost Leave mail on server. V primeru presežene diskovne kvote prejemanje nove pošte ni mogoče!

Če imate na strežniku Razor dovolj prostora, pošte, ki je bila poslana na vaš pravi e-poštni naslov pa zagotovo ne prejmete, se obrnite na , ali nas pokličite na telefonsko številko 01-4798800, kjer smo dosegljivi vsak delovni dan med 8. in 20. uro.

2. Kako si nastavim preusmerjanje (forward) elektronske pošte na drug e-poštni naslov?

Preusmerjanje pošte lahko nastavite preko Arnesovega spletnega vmesnika in sicer tako, da kliknete na Osebne nastavitve in nato izberete zavihek Odsotnost/Posredovanje. Navodila najdete na naslovu: /pomoc-uporabnikom/spletna-posta/spletna-posta/posredovanje-sporocil.html .

3. Pri prebiranju pošte prek POP3 se včasih sporočilo naloži le 15%, nato pa napiše “error reading from network cause connection time out”.

Problem je v nastavitvi e-poštnega programa, ki določa čas (lahko tudi velikost) za prenos sporočila. Če je sporočilo veliko, se lahko program ustavi sredi prenosa. Problem rešite tako, da povečate timeout čas na vsaj nekaj minut (npr. 300 sekund).

4. Katere strežnike naj si nastavim za POP3 (incoming mail), SMTP (outgoing mail), NEWS, IRC…?

  • primarni DNS strežnik: 193.2.1.66
  • sekundarni DNS strežnik: 193.2.1.72
  • SMTP strežnik: mail.arnes.si
  • POP3 strežnik: pop3.arnes.si vrata (port): 995
  • IMAP strežnik: imap.arnes.si vrata (port): 993
  • NEWS (NNTP) strežnik: news.arnes.si vrata (port): 119
  • IRC strežnik: irc.arnes.si vrata (port): 6667
  • HTTP (in Gopher) proxy strežnik: proxy.arnes.si vrata (port): 3128
  • NTP strežnik: 193.2.1.87 in 193.2.1.92

5. Pri pošiljanju pošte dobim ‘timeout’?

Omenjena težava se običajno pojavi pri pošiljanju e-poštnega sporočila, ki v priponki vsebuje večjo datoteko. V nastavitvah e-poštnega programa preverite ali imate timeout čas nastavljen na vsaj nekaj minut (npr. 300 sekund).

6. Zakaj mi program za branje pošte javlja “Incorrect password”?

Najpogostejši vzroki težav so:

  • Uporabniško ime pišete z velikimi črkami (na tipkovnici imate vklopljen Caps Lock). Uporabniško ime morate obvezno pisati z malimi črkami, geslo pa s takimi, kakršne ste uporabili pri določanju gesla. Na strežniku ste porabili vso diskovno kvoto, ki jo imate na razpolago. Posledično tudi preverjanje uporabniškega imena pri dostopu do e-poštnega predala ni možno. Zato morate sprostiti nekaj prostora, kar storite preko dostopa do e-pošte na Osebni strani.
  • Napačno nastavljen naslov poštnega strežnika. Pravi naslov strežnika POP3 je: pop3.arnes.si

7. Pošto lahko pošiljam, ljudje pa pravijo, da je moj naslov napačen.

V nastavitvah e-poštnega programa preverite opcije E-Mail Address (e-poštni naslov), Reply-to address (naslov za odgovor). Pogosta napaka je napačno vpisan e-poštni naslov:

namesto pravega
(torej G kot guest (gost) in ne Q kot quest).

V polju, kjer vpišete vaše ime in priimek pazite, da bo le to izpisano brez šumnikov, v nasprotnem primeru se lahko zgodi, da poštni strežnik sporočilo zavrne.

8. Ko hočem odposlati pošto, dobim obvestilo postmaster-ja o napaki, naslovnik pošte ne dobi. Prejemanje pošte deluje.

 From: Mail Delivery System 
 Subject: Mail Delivery Failure.

 Delivery has failed on the enclosed message for the
 following reasons reported either by the mail delivery
 system on the mail relay host or by the local TCP/IP
 transport module:


 550 <> we do not relay 
Your original mail message follows: 
 -------------------------------------------------------- 
 ...

ARNES SMTP strežnik za odhajajočo (outgoing) e-pošto lahko uporabljate le, kadar se povezujete preko vstopnih točk ARNESa. Če se v internet povezujete preko katerega izmed ostalih internet ponudnikov morate za pošiljanje pošte (outgoing) uporabiti njihov SMTP strežnik. Strežnik za prihajajočo (incoming) e-pošto pop3.arnes.si lahko vpišete v nastavitvah, neglede preko katerega internet ponudnika se povezujete v internet.

9. Na svoj elektronski poštni naslov prejemam tujo pošto. Po naslovu prejemnika sklepam, da je pošta namenjena tretji osebi, jedro sporočil pa vsebuje reklamno vsebino. Kje je vzrok težave in kako jo odpravim?

V tem primeru gre po vsej verjetnosti za ponarejen “To” naslov. Tovrstna sporočila lahko zbrišete, saj v večini primerov naslovi niso pravi, temveč izmišljeni.

Natančnejši opis problematike nenaročenega oglaševanja po elektronski pošti si lahko ogledate na spletni strani /spam/.

Težavi se lahko izognete s pomočjo vklopa filtrov za nenaročeno oglasno pošto in vpisa naslovov v listo blokiranih naslovov. Nastavitve zaščite poštnega predala so opisane TUKAJ .

10. Mi lahko spremenite moj elektronski naslov, saj na sedanjega dobivam veliko nenaročene oglasne pošte, spam-a?

Sprememba elektronskega naslova je le kratkoročna rešitev težave, saj se bodo enake težave s časom ponovno pojavile. Na vaši osebni strani si lahko nastavite zaščito proti nenaročeni oglasni pošti (kratka navodila), s katero se bo število nenaročene pošte zmanjšalo. Priporočamo vam tudi, da si ustvarite brezplačni naslov www.hotmail.com, mail.yahoo.com , www.gmail.com), ki ga lahko potem brez večjih skrbi vpisujete v razne spletne obrazce, forume oziroma ga objavite na spletni strani. Na ta način, se bo število nenaročene pošte precej zmanjšalo.

11. Kje lahko dobim več informacij v zvezi s spam-om in nasvete, kako se ga ubraniti?

Sestavek o spam pošti si lahko preberete  TUKAJ . Na voljo tudi prevod “CIAC Technical Bulletin 02-004″, ki govori o “parazitnih” programih in prikritih omrežjih, ki lahko pošiljajo vaše podatke pošiljateljem spam pošte (in še mnogo več): www.cert.si

V spletnem vmesniku za pošto si lahko nastavite zaščito proti nenaročeni oglasni pošti, s katero se bo število nenaročene pošte zmanjšalo.

12. Kolikšna je največja velikost priponke v sporočilu, ki jo lahko pošljem preko arnesovih strežnikov?

Največja velikost priponke, ki jo lahko pošljete preko Arnesovega odhodnega poštnega strežnika znaša 30MB.

 

 

 

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–20:00)