V okviru tretjega spremljanja izvajanja kodeksa ravnanja za preprečevanje nezakonitega sovražnega govora na internetu so na prijavni točki Spletno oko preverjali odzivnost družbenih omrežij na prijave primerov sovražnega govora.
Kodeks, ki so ga konec maja 2016 podpisala IT podjetja Facebook, Twitter, YouTube in Microsoft, predstavlja enega od osrednjih ukrepov, s katerim Evropska komisija naslavlja problematiko sovražnega govora na spletu. Tretje opazovanje potrjuje napredek podjetij pri izpolnjevanju zaveze, da bodo na večino zahtevkov za odstranitev nelegalnega sovražnega govora odgovorila v manj kot 24 urah in bodo, v primeru da je to potrebno, odstranila ali onemogočila dostop do takšnih vsebin.
Družbena omrežja so v povprečju odstranila 70 % prijavljenih primerov sovražnega govora, ki so jih prijavile organizacije iz 27 držav EU. Gre za občuten premik v pozitivno smer, saj je v prvem opazovanju ta delež znašal 28 %, v drugem pa 59 %.
Močno se je izboljšala tudi odzivnost podjetij na prijave iz Slovenije. V povprečju so odstranila 78.3 % vseh prijav sovražnega govora. V drugem opazovanju je ta delež znašal 57 %, v prvem pa ni bil odstranjen niti en primer.
Ugotovili so tudi, da so družbena omrežja veliko bolj dovzetna za prijave verodostojnih prijaviteljev kot za prijave običajnih uporabnikov. To je alternativna oblika prijave, ki jo družbena omrežja omogočajo nekaterim organizacijam s področja spletne varnosti. Po mnenju Spletnega očesa bi morala družbena omrežja z vso zavzetostjo obravnavati vse prijave.
Odzive po podjetjih in primerjavo s prejšnjimi spremljanji si lahko ogledate v spodnji tabeli.
Primere prijav sovražnega govora, na katere niste prejeli odgovora ali sumite, da so bile neupravičeno zavrnjene, lahko posredujete na prijavno točko Spletno oko, na elektronski naslov info@spletno-oko.si. Prijave bodo preučili in vas obvestili o njihovih ugotovitvah.
01 479 88 00
(delavniki, 8:00–16:00)