Arnesov spletni dogodek Mreža izobraževanja – na daljavo je potekal 22. septembra. Namenjen je bil izmenjavi znanja in izkušenj o izobraževanju na daljavo.
Izredno srečanje Mreža izobraževanja smo pripravili kot dopolnilo tradicionalni Arnesovi Mreži znanja, ki bo potekala v novembru.
Po zaslugi stalnega kontakta z učitelji smo vedno znova ugotavljali, da si, na začetku negotovega šolskega leta, ti najbolj želijo stika z drugimi učitelji.
Predvsem potrebujejo nasvete izkušenih kolegov, izmenjavo konkretnih dobrih praks in inovativnih pristopov k izvajanju izobraževanja na daljavo, ki jim ga omogoča pestra paleta orodij digitalne tehnologije.
Posnetke predavanj si lahko ogledate na portalu Arnes Video ali s klikom na povezave, ki jih najdete spodaj. Pri videoposnetkih imate tudi možnost prenosa predstavitev v formatu pdf.
Uvodnemu nagovoru direktorja Arnesa, Marka Bonača, je sledilo predavanje Tomija Dolenca o podpori in bogatih izkušnjah Arnesa pri izobraževanju na daljavo in poletnih dejavnostih, širitvi zmogljivosti, novih storitvah in izobraževanjih za učitelje.
Pogled pedagoške stroke na izobraževanje na daljavo je zastopal dr. Jože Rugelj z ljubljanske pedagoške fakultete, ki je na predavanju predstavil dogajanje v glavah učencev, ko so prostorsko ločeni od sošolcev in učitelja. Opozoril je na ključne razlike v zasnovi in poteku pouka na daljavo in specifične kompetence, ki jih za učinkovito delo potrebuje učitelj.
Naslednji trojček predstavitev se je ukvarjal z vprašanjem, kako šolo, kolektiv in učence pripraviti na izobraževanje na daljavo. Miklavž Šef z OŠ Litija je za kolege zbral in zapisal strukturiran dokument z nasveti, izpostavil je predvsem izbiro enotnega temeljnega delovnega okolja. Ravnateljica OŠ Trnovo Đulijana Juričić je poudarila pomen negovanja odnosov v kolektivu, z otroki in starši in predstavila lastno uspešno prakso.
Pomemben poudarek je med izobraževanjem na daljavo potrebno posvetiti tudi izobraževanju učiteljev in učiteljic. O videokonferenčnih delavnicah o uporabi različnih orodij, predvsem spletnih učilnic, je govoril Renato Lukač.
V drugem delu dogodka so nato izkušeni učitelji na primerih razrednega pouka in štirih predmetov obravnavali konkretne pristope pri izobraževanju na daljavo in predstavili rabo različnih orodij.
Spodbudno in morda ključno sporočilo konference je, da so si izkušeni in uspešni učitelji enotni v temeljnih pristopih k izobraževanju na daljavo. Spletna učilnica predstavlja središčno točko, na katero pripenjamo različne dejavnosti in orodja. Ta so lahko integrirana v samo učilnico ali pa vključena kot spremljajoča dejavnost.
Nabor pedagoških orodij in dejavnosti v Arnes Učilnicah, ki podpirajo napredno vrednotenje, aktivno udeležbo učenca in formativno spremljanje, je s konkretnimi primeri predstavilo pet predavateljev. Maja Vičič Krabonja, dolgoletna sodelavka projekta Inovativna pedagogika 1:1, Irena Humar Kobal in Petra Gabriel, OŠ Dornberk, Igor Lipovšek, dolgoletni svetovalec Zavoda za Šolstvo ter Rafaela Kožlakar, Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik.
Mladen Kopasić z OŠ Polje pa je poudaril pomen virtualne skupnosti učiteljev in sodelovanja med njimi.
Praksa izkušenih izvrstno udejanja spoznanja pedagoške stroke, je v spremljajočem spletnem klepetu poudaril tudi dr. Rugelj.
Raba različnih spletnih orodij je med epidemijo pokazala tudi mnoge varnostne izzive. Benjamin Lesjak in Maja Vreča sta izpostavila, da so mnogi učitelji uporabljali aplikacije in orodja, ki so jih že poznali, ali pa so se jim zdela dovolj enostavna za uporabo. Nemalo teh orodij je bilo brezplačnih – takih, pri katerih uporabnik uporabo plačuje s tem, da ponudniku dovoli vpogled v svojo zasebnost.
Prva in morda ne zadnja Mreža izobraževanja – na daljavo je močno izpostavila potrebo po prenosu znanja in izmenjavi izkušenj med učitelji, njihovo navezanost na stroko in podporo institucij.
Dogodek je potekal na daljavo prek Arnesovega videokonferenčnega sistema za podporo množičnim spletnim dogodkom, s katerim bomo med drugim novembra na splet prenesli tradicionalna srečanja ravnateljev v Portorožu.
V času epidemije smo s sistemom že omogočili odmeven prenos dokumentarca Žejni svet s spremljajočim predavanjem, izobraževanje 5.000 vzgojiteljic in vzgojiteljev v vrtcih in izvedbo izjemno priljubljenih webinarjev, ki smo jih na Arnesu pripravil čez poletje.
Posnetki predavanj | Predavatelji |
Pozdravni nagovor | Marko Bonač, Arnes |
Izobraževanje na daljavo | dr. Jože Rugelj, Pedagoška fakulteta UL |
Podpora Arnesa izobraževanju na daljavo | Tomi Dolenc, Arnes |
Kako pripraviti šolo na izobraževanje na daljavo | Miklavž Šef, OŠ Litija |
Primeri dobre rabe – vidik ravnatelja | Đulijana Juričić, OŠ Trnovo |
Primeri dobre rabe – interno izobraževanje | Renato Lukač, Gimnazija Murska Sobota |
Primeri dobre rabe – razredni pouk | Mladen Kopasić, OŠ Polje |
Primeri dobre rabe – zgodovina | Maja Vičič Krabonja, Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor |
Primeri dobre rabe – slovenščina | Irena Humar Kobal in Petra Gabriel, OŠ Dornberk |
Primeri dobre rabe – geografija | Igor Lipovšek, OŠ Otočec |
Primeri dobre rabe – kemija | Rafaela Kožlakar, Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik |
Varnostni vidik | Benjamin Lesjak, Datainfo.si, Safe.si in Maja Vreča, Arnes, Safe.si |
01 479 88 00
(delavniki, 8:00–16:00)