Meritve uporabe interneta v času koronavirusne epidemije

torek, 19. 5. 2020 13:40

Vesna Manojlović iz organizacije RIPE NCC je v aprilu pripravila poročilo o vplivih epidemije COVID-19 na učinkovitost delovanja interneta. V članku se je osredotočila na štiri poročila, ki so obravnavala razmere v marcu, kažejo pa zanimivo sliko.

V organizaciji RIPE NCC stalno zbirajo internetne meritve, poleg tega pa s platformo RIPE Atlas izvajajo tudi lastne meritve.

Objavili so številna poročila o vplivu krize COVID-19 na učinkovitost delovanja internetne infrastrukture.

Da bi preverili, kako to vpliva na uporabnike, so si ogledali poročila o meritvah drugih organizacij (ne gre za posamezne ponudnike). Upoštevajte, da večino teh organizacij predstavljajo komercialna podjetja, zato podatki niso niti odprti niti javno dostopni, povezave do izvirnih poročil pa so navedene spodaj.

KASPR Datahaus

Podjetje KASPR Datahaus v marčevski objavi opisuje, kako COVID-19 obremenjuje internetno infrastrukturo v različnih državah.


Slika: Države, ki od 13. marca 2020 niso obvladovale obremenitve interneta, povzročene zaradi bolezni COVID-19.

V analizi so povedali naslednje: »Kot lahko vidimo, internet nedvomno kaže znake velike obremenitve, ki so jo povzročila zaprtja zaradi velikega števila primerov bolezni COVID-19. Kaže, da ta obremenitev v nekaterih regijah vodi do ohromljenih spletnih izkušenj.«

»Vzorec za Japonsko, Španijo, Južno Korejo, Italijo in Kitajsko kaže močno povezavo med številom okužb z boleznijo COVID-19, zaprtji in obremenitvijo interneta

»Videti je, da je Švedska osamelec drugačne vrste. Čeprav ni imela enakega števila primerov kot nekatere druge južnejše evropske države, so Skandinavci nedvomno odločno ukrepali, da bi omejili gibanje. Na podlagi naših meritev se zdi, da internetna zmogljivost na Švedskem že kaže znake težav, saj je mediana upočasnitev v regijah večja od 10 %.«

SpeedTest

Podjetje Speedtest sledi vplivu bolezni COVID-19 na globalno učinkovitost delovanja interneta.


Slika: Učinkovitost delovanja širokopasovne povezave v nekaterih evropskih državah

V podjetju Speedtest so povedali: »Srednja vrednost hitrosti prenosa prek fiksne širokopasovne povezave je pokazala, da je v tednu 23. marca hitrost v Italiji, Franciji, Španiji in Švici še naprej upadala.«

»Hitrost prenosa prek fiksne širokopasovne povezave se je v tednu 23. marca na Nizozemskem malce povečala, v Avstriji, Nemčiji in Združenem kraljestvu pa je ostala relativno nespremenjena.«

»Če primerjamo teden 23. marca s tednom 16. marca, je srednja vrednost hitrosti prenosa prek mobilne povezave upadala v Italiji, na Nizozemskem, v Švici in Združenem kraljestvu. Avstrija in Španija sta v tednu 23. marca zabeležili zelo majhen porast hitrosti prenosa prek mobilne povezave, medtem ko so bile spremembe v Franciji in Nemčiji v primerjavi s tednom prej zelo majhne.«

ThousandEyes

Podjetje ThousandEyes je objavilo podatke o stanju delovanja interneta v obdobju bolezni COVID-19.


Slika: Izpadi omrežij pri ponudnikih internetnih storitev, javnih oblakov, poenotenih komunikacij kot storitev (UCaaS) in robnih ponudnikih storitev.

ThousandEyes v tem članku navaja: »Navkljub obsežnemu povečanju prometa – zlasti na zadnjih delih poti potrošniških omrežij – nismo opazili znatno povečanega števila izpadov interneta, do katerih lahko pride, ko količina prometa obremeni zmogljivost omrežja. Vendar pa se je trendna črta izpadov v zadnjih treh tednih v primerjavi z vodilno črto prejšnjih treh tednov vzpenjala

Measurement Lab (MLab)

MLab spremlja spremembe, povezane z boleznijo COVID-19.


Slika: Mediana hitrosti prenosa za teste WSS (v Mb/s)

Te podatke lahko najdete v njihovem spletnem dnevniku, v katerem Mlab poroča: »Mediana hitrosti prenosa za teste WSS (Secure WebSockets)(v Mb/s): Točke najmanjše učinkovitosti delovanja med 23. in 25. marcem ustrezajo obdobju največjega povpraševanja. V primerjavi s 3 tedni prej je zmogljivost prenosov upadla.«

Zaključek

Vse te meritve kažejo, da je internet dovolj prožen, da pri dodatni uporabi še naprej deluje, tudi če to vpliva na številne kazalnike učinkovitosti delovanja: hitrosti prenosa so upadle, poleg tega pa je število izpadov večje.

Poročilo o delovanju slovenskega interneta, ki smo ga pripravili na Arnesu, najdete v naslednjem prispevku.

Naročite se na RSS obvestila

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–20:00)