22. oktobra so Arnes Učilnice tudi v času največjih obremenitev delovale dobro, odzivno in brez kakršnih koli prekinitev. Tudi ostale storitve za izobraževanje na daljavo delujejo brez težav.
Danes je Arnes odstranil phishing stran, ki je bila namenjena kraji gesel. Arnes vam nikoli ne bo pošiljal e-sporočila s povezavo, ki bi vas vodila na stran, na kateri bi morali znova vnašati vaše geslo. Več o phishingu najdete na https://youtu.be/Npaf_rNBOgk
Arnes je 21. oktobra zaznal napad DDoS na Arnes Učilnice. Zaradi tega Arnes Učilnice kratek čas niso bile dostopne. Šlo je za 15 minutni izpad okoli 8. ure zjutraj, v času največjih obremenitev. Novih težav ne pričakujemo.
Nato smo blokirali še nekaj napadov DDoS na Arnes Učilnice, ki so za uporabnike delovale brez posebnosti. Arnes je za napade DDoS na infrastrukturo že podal prijavo kaznivega dejanja po 211. členu KZ – napad na informacijski sistem.
Napako v programski opremi, ki je 20. oktobra, povzročala nedosegljivost storitve Arnes Učilnice v dopoldanskem času, smo odpravili. Arnes Učilnice znova delujejo, delovanje sistema pa še vedno optimiziramo. Stanje storitve bomo podrobno spremljali.
V primerjavi s spomladanskim izobraževanjem so tokrat obremenitve dosegle 400 odstotkov takratnih. Če primerjamo stanje pred letošnjim marcem, opažamo stokratno povečanje obremenitev storitev omrežja ARNES. Kadar sistem narašča s takim tempom porabe, obstaja večja verjetnost, da se pojavi ozko grlo ali napaka.
Danes so brez težav delovale vse druge storitve omrežja ARNES, vključno s sistemom enotne prijave AAI. Učitelji so lahko za izobraževanje na daljavo uporabljali različne videokonferenčne storitve, Arnes Zoom, Arnes VID in Arnes VOX, e-pošto, portal Arnes Video, Arnes Splet, Arnes Filesender, Oblak 365 …
19. oktobra je bil preobremenjen sistem enotne prijave (AAI), a je Arnes težave odpravil v dveh urah. Arnes Učilnice so včeraj delovale upočasnjeno, kljub temu jih je aktivno uporabljalo več kot 100.000 uporabnikov. Arnes je odkril ozko grlo in ga odpravil v popoldanskih urah. Druge storitve so tudi včeraj delovale brez težav.
Arnes je v času epidemije dobil dodatna sredstva v sklopu programa COVID-19 IKT za VIZ. Večina sredstev je bila vložena v nakup prenosnikov za šole, ki jih te v primeru izobraževanja na daljavo lahko posodijo učencem. Preostala sredstva je Arnes skupaj z rednimi sredstvi vložil v razširitev osnovne infrastrukture, nadgradnjo storitev in za nadomeščanje opreme, ki jo je dobil v posodo med prvim valom epidemije. Trenutno intenzivno vgrajujemo dodatno opremo, ki jo je Arnes, zaradi stanja na trgu in pomanjkanja opreme, dobil v preteklem tednu. Zmogljivosti bomo še dodatno širili z opremo, ki jo bo Arnes dobil čez nekaj tednov.
Za vse težave, ki so jih imeli pri rabi storitev, se iskreno opravičujemo učencem, učiteljem in staršem. Zavedamo se, da je, kljub vsemu vloženemu trudu naših strokovnjakov, na koncu pomembno le to, ali storitev deluje.
Vaš Arnes
01 479 88 00
(delavniki, 8:00–16:00)