Skoči na glavno vsebino

QoS – zagotavljanje kakovosti prenosa

Komercialni internet ne nudi nobenih garancij za kakovost prenosa podatkov preko omrežja. IP-paketi se lahko izgubijo ali pa prispejo tudi z nekajsekundno zakasnitvijo. Pravimo, da poskuša prenašati pakete po najboljši moči (angl. Best Effort).

Tovrstno obnašanje omrežja je največkrat sprejemljivo za storitve, kot so elektronska pošta, prenos datotek ali uporaba običajni spletnih storitev; ni pa primerno za storitve, ki ne dovoljujejo izgub paketov ali prevelikih zakasnitev, npr. videokonference in prenos govora – VoIP.

Spletni standardi dovoljujejo označevanje paketov (barvanje) in njihovo različno obravnavo s pomočjo mehanizmov za zagotavljanje kakovosti podatkovnega prenosa (QoS). Usmerjevalniki prometa lahko pakete z določeno oznako obravnavajo prednostno in jim s tem zagotovijo manjše zakasnitve ter manjšo verjetnost izgube.

Uporaba mehanizmov za zagotavljanje QoS je še posebej pomembna na povezavah, ki so pogosto zasičene, npr. na povezavah, ki posamezno organizacijo povezujejo v hrbtenico omrežja ARNES.

Omrežje ARNES tovrstne mehanizme podpira. Uporabljen je pristop, imenovan DiffServ, kjer se promet razvrsti v posamezne razrede, ki jim usmerjevalniki prometa nato namenijo različno obravnavo.

Ker Arnes upravlja opremo, ki organizacije povezuje na hrbtenico omrežja, lahko na njej promet ustrezno obarva in mu zagotavlja ustrezno obravnavo tudi v smeri od organizacije proti omrežju. S prioritetno barvo se običajno označi promet, ki pripada videokonferencam, ter promet določenih pomembnih strežnikov.

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–16:00)