FAQ – Pogosta vprašanja Spletne konference VOX

Splošno

1) Kaj so VOX spletne konference?
2) Kako lahko začnem uporabljati VOX spletne konference?
3) Kako lahko naredim konferenco?
4) Ali je potrebno konferenco narediti vsakič preden jo želim uporabljati?
5) Kako konferenco zaprem?
6) Kako udeleženci vedo kje vstopiti v konferenco?

Udeleženci

1) Kako lahko določim kdo lahko dostopa do moje konference in kdo ne?
2) Ali je število udeležencev v konferenci omejeno?
3) Kakšne so razlike med računom Gost in Arnes AAI-računom? Ali ima Gost dostop do enakih storitev na spletnih konferencah VOX?
4) Ali potrebujem Adobe Connect licenco če želim v konferenco povabiti osebe iz drugih univerz ali šol?
5) V seznam udeležencev konference želim dodati neko osebo, vendar te osebe ne najdem na seznamu vseh oseb.

Konference

1) Ali imam vlogo Gostitelja v konferenci ki jo naredim sam?
2) Ali lahko konferenco na VOX-u posnamem?
3) Ali je potrebno posnetke konferenc pustiti na strežniku VOX ali jih je potrebno izbrisati?
4) Kaj naj naredim v primeru da izgubim povezavo do konference med tem ko sem v spletni konferenci?
5) Kakšne datoteke lahko dam v skupno rabo v spletno konferenco VOX?
6) Nekomu sem predal nadzor nad mojim namizjem, sedaj ne vem kje je moja konferenca.

Orodja

1) Kaj so postavitve – layouti? Kako lahko naredim postavitev? Kako lahko preklapljam med različnimi postavitvami?
2) Kaj je razlika med orodjem Skupna raba (Share pod) in Skupna raba Datotek (File Sharing)?
3) Kako lahko omejim dostop do orodij? Ali je mogoče omejiti dostop samo do dela orodja?

Zvok in slika

1) Kako udeleženci lahko uporabljajo mikrofone in kamere v konferenci?
2) Koliko udeležencev lahko v konferenci oddaja zvok in sliko s svoje kamere?
3) Imam probleme z odmevom (echo). Z zamikom slišim samega sebe kadar govorim v mikrofon. Kako lahko rešim ta problem?

Oprema

1) Ali je mogoče spletne konference VOX uporabljati z zasloni občutljivimi na dotik in interaktivnimi tablami?
2) Ali lahko v spletnih konferencah VOX uporabljam video-over-IP, ali h.323 videokonferenčni sistem?

Omrežje

1) Kje se nahajajo strežniki za spletne konference VOX?
2) Sumim da imam težave s povezavo do spletnih konferenc VOX. Kaj lahko storim?
3) Kateri promet mora omrežni administrator dovoliti na požarnem zidu naše organizacije, zato da lahko v organizaciji uporabljamo spletne konference VOX?
4) Ali je mogoče dostopati do spletnih konferenc VOX tudi če povezan v omrežje za routerjem / usmerjevalnikom?
5) Zakaj se v sistem spletnih konferenc VOX lahko prijavim z domačega računalnika s službenega računalnika pa ne?


FAQ Spletne konference VOX – Odgovori

Splošno 1) Kaj so VOX spletne konference?

Odg: VOX spletne konference so orodje za sodelovanje med uporabniki z uporabo videokonferenčnih tehnologij. Poleg uporabe mikrofona, in kamere omogočajo tudi deljenje namizja, skupno delo na aplikacijah, prezentacijah, uporabo tabel in tekstovnega klepeta. VOX je namenjen videokonferenčni komunikaciji z uporabo osebnih računalnikov znotraj manjših ali večjih skupin (do več kot sto uporabnikov).

Pridružitev v spletno konferenco je mogoča s kjerkoli na svetu, potrebujete le spletni brskalnik, dodatek za Flash Player in internetno povezavo.

Spletne konference VOX delujejo na strežniku Adobe Acrobat Connect Professional, ki je bil pred časom poznan kot Macromedia Breeze Meeting.
[Nazaj na Splošna vprašanja]

Splošno 2) Kako lahko začnem uporabljati VOX spletne konference?

Odg: Za začetek preberite navodila Kako začeti v glavnem meniju.
[Nazaj na Splošna vprašanja]

Splošno 3) Kako lahko naredim konferenco?

Odg: Svojo konferenco lahko naredite v kolikor imate AAI-račun, ter imate status učitelja ali profesorja, oziroma ste zaposleni na izobraževalni ustanovi.
Konferenco naredite tako, da se prijavite na portal VOX in izberete meni moje konference in kliknete na gumb Nova konferenca. Konferenci ob kreaciji določite ime, URL naslov in tip dostopa do konference. Ko konferenco naredite, lahko s klikom na zavihek Urejanje pravic izberete uporabnike ki jim želite dovoliti ali onemogočiti dostop do vaše konference. Uporabnikom tako določite tudi vloge v konferenci.
[Nazaj na Splošna vprašanja]

Splošno 4) Ali je potrebno konferenco narediti vsakič preden jo želim uporabljati?

Odg: Ne. Ko konferenco enkrat naredite, obstaja dokler je ne izbrišete. Ko je konferenca enkrat narejena je dostopna 24/7. V kolikor ste naredili popolnoma javno konferenco, je dostopna kadarkoli, vsem ki vedo njen URL. Če ste naredili konferenco zaprtega tipa, lahko vanjo kadarkoli dostopajo vsi, ki ste jim določili vlogo udeležencev. Tipk konference določite ob kreaciji konference, oziroma ga popravite kasneje na portalu VOX.
[Nazaj na Splošna vprašanja]

Splošno 5) Kako konferenco zaprem?

Odg: Če se želite odjaviti iz konference, enostavno zaprite okno konference. V kollikor želite da obiskovalci nimajo vstopa v konferenco, medtem, ko vas ni v konferenci lahko konferenco tudi kočate. To storite tako da v konferenci izberete meni Meeting in kliknete na End meeting. Kasneje lahko konferenco ponovno odpre vsak, ki ima nastavljeno vlogo gostitelja v vaši konferenci.
[Nazaj na Splošna vprašanja]

Splošno 6) Kako udeleženci vedo kje vstopiti v konferenco?

Odg: Vsak udeleženec, ki ste mu dodelili kakršnokoli vlogo v konferenci, vidi konferenco v portalu na seznamu dosegljivih konferenc. Udeležencem lahko tudi posredujete URL za neposredni dostop do konference.
[Nazaj na Splošna vprašanja]

Splošno 7) Ali je Adobe Connect drugačen od Connect Pro?

Odg: Ne, gre za isti strežnik. Polno ime Adobe Connect je Adobe Acrobat Connect Professional. Najpogosteje se ga imenuje Adobe Connect, pogosto pa tudi kot Connect Pro ali Acrobat Connect.
[Nazaj na Splošna vprašanja]

Udeleženci 1) Kako lahko določim kdo lahko dostopa do moje konference in kdo ne?

Odg: Ali ima nek posameznik dostop do vaše konference ali ne, je določeno z nastavitvama: tip dostopnosti konference in vlogo, ki ste jo dodelili uporabniku v konferenci.

Tip dostopa do konference
Že ko kreirate konferenco določite tudi tip dostopa do konference. Kasneje lahko tip dostopa do konference tudi spreminjate preko portala VOX, tako da v meniju konferenc izberete konferenco in kliknete na zavihek uredi. Na voljo imate:

  • Samo registrirani uporabniki  dostopna samo tistim, ki ste jih navedli na seznamu udeležencev in ostalim registriranim uporabnikom s potrditvijo gostitelja konference  (dostop za goste je onemogočen). Gostitelj mora med konferenco vstop dovoliti ali zavrniti vsakemu posamezniku, ki ga ni na na seznamu udeležencev.
  • Samo registrirani uporabniki in gostje z dovoljenjem – dostopna samo tistim, ki ste jih navedli na seznamu udeležencev in ostalim registriranim uporabnikom ali gostom s potrditvijo gostitelja konference. Gostitelj mora med konferenco vstop dovoliti ali zavrniti vsakemu posamezniku, ki ga ni na na seznamu udeležencev ali gostu.
  • Vsak, ki pozna URL – vsak ki pozna URL lahko vstopi v konferenco. (to možnost uporabite le v skrajnem primeru, saj se poveča možnost zlorab)

Urejanje pravic posameznikom
V portalu VOX lahko v meniju konference na zavihku Urejanje pravic, posameznim uporabnikom dodelite vloge v svoji konferenci. Na volje imate: Gostitelj, Predavatelj, Udeleženec ali Zavrnjen.

Gostitelj lahko naredi konferenco tudi začasno nedosegljivo, to stori tako da v konferenci klikne end meeting.
[Nazaj na Udeležence]

Udeleženci 2) Ali je število udeležencev v konferenci omejeno?

Odg: Skupno število udeležencev v vseh konferencah skupaj je trenutno omejeno na 200 uporabnikov. V kolikor se bodo pokazale potrebe bomo to število povečali.
[Nazaj na Udeležence]

Udeleženci 3) Kakšne so razlike med računom Gost in Arnes AAI-računom? Ali ima Gost dostop do enakih storitev na spletnih konferencah VOX?

Odg: V kolikor se uporabnik udeleži konference kot gost, mu gostitelj lahko dodeli poljubno vlogo. Vendar če gost zape brskalnik in ga ponovno odpre, mu mora gostitelj ponovno nastaviti vlogo, saj se mora prijaviti kot nov udeleženec.
Dostop do portala VOX je omogočen samo uporabnikom federacije Arnes AAI. Gost nikoli ne more dobiti dostopa do portala, kjer bi si lahko kreiral konference, urejal in objavljal posnetke, nalagal vsebine v svojo knjižnico, ipd.
[Nazaj na Udeležence]

Udeleženci 4) Ali potrebujem Adobe Connect licenco če želim v konferenco povabiti osebe iz drugih univerz ali šol?

Odg: Lahko naredite konferenco popolnoma javno ali zaprto z dovoljenimi gosti. V take konference se lahko vključijo tudi neregistrirani uporabniki – Gostje in za to ni potrebno, kupovati licenc za vaše Udeležence.
[Nazaj na Udeležence]

Udeleženci 5) V seznam udeležencev konference želim dodati neko osebo, vendar te osebe ne najdem na seznamu vseh oseb.

Odg: Zato da se na VOX-u uporabniku naredi račun, se mora uporabnik vsaj enkrat prijaviti v sistem spletnih konferenc VOX s svojim AAI-računom. Do takrat VOX o uporabniku ne ve ničesar, tudi če je iskani uporabnik z iste organizacije kot vi in zato te osebe ne vidite na seznamu uporabnikov.

Zaradi varstva osebnih podatkov v seznamu uporabnikov vidite le osebe svoje domače organizacije. V kolikor želite dodeliti pravice osebi z kake druge organizacije morate poznati netID uporabnika. (»uporabniško ime«)
[Nazaj na Udeležence]

Konference 1) Ali imam vlogo Gostitelja v konferenci, ki jo naredim sam?

Odg: Da. Oseba ki naredi konferenco avtomatsko dobi vlogo gostitelja v tej konferenci. Ob kreaciji lahko določite tudi vloge drugim udeležencem konference. Število gostiteljev v eni konferenci ni omejeno.
[Nazaj na Upravljanje Konferenc]

Konference 2) Ali lahko konferenco na VOX-u posnamem?

Odg: Da, konferenco lahko posname vsak ki ima vlogo Gostitelja v konferenci. Posnetki so dostopni v portalu VOX, v meniju konferenc izbetere konferenco in kliknete na zavihek, posnetki.
[Nazaj na Upravljanje Konferenc]

Konference 3) Ali je potrebno posnetke konferenc pustiti na strežniku VOX oziroma ali jih je potrebno izbrisati?

Odg: Posnetke lahko pustite na strežniku VOX največ 2 leti, če želite jih lahko: izbrišete ali celo naredite kopijo v FLV obliki na svoj računalnik. Posnetki ki jih pustite na VOX-u ne obremenjuje strežnika, zasedajo pa nekaj prostora na disku, ki je seveda omejen.
[Nazaj na Upravljanje Konferenc]

Konference 4) Kaj naj naredim v primeru da izgubim povezavo do konference med tem ko sem v spletni konferenci?

Odg: Arnesov strežnik za spletne konference je sestavljen iz gruce strežnikov, kar pomeni da če eden izmed strežnikov preneha delovati, bodo njegove konference prevzeli drugi strežniki. Če ste sredi konference in se konferenca neha odzivati, se bo konferenca avtomatsko preselila na drug strežnik, izpiše se vam sporocilo da je bila povezava prekinjena, ne zaganjajte panike, ni potrebno zapirati konference. pocakajte 45 do 60 sekund in brez težav boste lahko nadaljevali s konferenco.
[Nazaj na Upravljanje Konferenc]

Konference 5) Kakšne datoteke lahko dam v skupno rabo v spletno konferenco VOX?

Odg: Orodje za skupno rabo (Share) omogoča skupno delo na datotekah, namizju in aplikacijah. Strežnik vsako datoteko ki jo želite naložiti v to orodje transformira v flash, posledično je v to orodje mogoče naložiti omejen nabor tipa datotek. Naložite lahko datoteke tipa: ppt, pptx, flv, swf, pdf, gif, jpg, png, mp3. Za izmenjavo poljubnih datotek uporabite orodje za izmenjavo datotek – File share.
[Nazaj na Upravljanje Konferenc]

Konference 6) Nekomu sem predal nadzor nad mojim namizjem, sedaj ne vem kje je moja konferenca.

Odg: Okno spletne konference se pomanjša kadar predate v skupno rabo svoje namizje in kadar tretji osebi dovolite nadzor nad namizjem. V orodni vrstici se še vedno nahaja ikona Adobe Connect.
[Nazaj na Upravljanje Konferenc]

Orodja 1) Kaj so postavitve – layouti? Kako lahko naredim postavitev? Kako lahko preklapljam med različnimi postavitvami?

Odg: Layout je shranjena postavitev orodij imenovanih podi. Na voljo imate osem različnih orodij – podov

  • Kamera in zvok – Camera and Voice
  • Seznam uporabnikov – Attende list
  • Zapiski – Notes
  • Klepet – Chat
  • Skupna raba – Share
  • Skupna raba datotek – File Share
  • Anketa – Poll

Orodja lahko poljubno razporedite, razporeditev pa shranite kot Layout. Na voljo imate 3 v naprej pripravljene Layout-e (Sharing, Discussion, Collaboration). Naredite pa si lahko tudi Layout po svoji izbiri. To storite tako da v konferenci izberete meni Layouts in kliknete na New Layout.
[Nazaj na Orodja v spletni konferenci]

Orodja 2) Kaj je razlika med orodjem Skupna raba (Share) in Skupna raba Datotek (File Share)?

Odg: Gre za dve različni orodji. Orodje skupna raba datotek omogoča da v konferenco naložite datoteko, ki si jo udeleženci lahko skopirajo k sebi na računalnik. V to orodje lahko naložite datoteke v poljubni obliki. Datoteka se nikoli ne prikaže v konferenci, na voljo je le povezava za prenos na računalnik.

Orodje Skupna raba pa prikaže vsebino datotek, ki jih naložite v to orodje, zato je tudi omejen nabor tipa datotek, ki jih lahko naložite v to orodje.
[Nazaj na Orodja v spletni konferenci]

Orodja 3)
Kako lahko omejim dostop do orodij? Ali je mogoče omejiti dostop samo do dela orodja?

Odg: Gostitelj lahko omeji dostop do posameznih orodij, dostop do posameznih orodij lahko dodeli tudi posameznim uporabnikom. Ni pa mogoče omejiti ali dovoliti dostopa samo do dela orodja.
[Nazaj na Orodja v spletni konferenci]

Zvok in slika 1) Kako udeleženci lahko uporabljajo mikrofone in kamere v konferenci?

Odg: Priporocljivo je, da so porabniki ki bodo uporabljali kamero in mikrofon povezani preko hitrih (ne preko brezžičnih) povezav, saj to močno izboljša kvaliteto zvoka in slike v konferenci. V kolikor uporabnikom dovolite dostop do orodja Kamera in Zvok, imajo ti uporabniki možnost oddajati sliko s svoje kamere in zvok preko mikrofona.

Udeleženci z v vlogo gostitelja ali predavatelja imajo privzeto možnost oddajanja zvoka in slike s svoje kamere. Gostitelji pa lahko udeležencem poljubno dovolijo ali odvzamejo možnost uporabe kamere in mikrofona.

Gostitelj lahko poljubnemu uporabniku dovoli uporabo samo mikrofona in ne kamere. To stori tako da izbere uporabnika na seznamu uporabnikov in klikne na »grant access to the microphone.« Uporabniki ki bi želeli dobiti možnost uporabe mikrofona lahko naredijo v orodju dvig roke »Raise Hand«, gostitelj pa jim prošnjo odobri ali zavrne.

Uporabnik s pravico oddajanja zvoka s svojega mikrofona začne z oddajanjem zvoka tako da pritisne gumb »Talk«, ki se nahaja na dnu orodja za Zvok.
[Nazaj na Zvok in Slika]

Zvok in slika 2) Koliko udeležencev lahko v konferenci oddaja zvok in sliko s svoje kamere?

Odg: Priporocljivo je, da so porabniki, ki bodo uporabljali kamero in mikrofon, povezani preko hitrih (ne preko brezžičnih) povezav, saj to močno izboljša kvaliteto zvoka in slike v konferenci. Ko več uporabnikov hkrati oddaja zvok in sliko se poveča poraba pasovne širine pri uporabnikih, ki spremljajo konferenco, saj je vsaka slika s kamere ločen stream. Pri večjem številu hkratnih oddajanj slike in zvoka imajo lahko udeleženci z manj zmogljivimi računalniki težave.
[Nazaj na Zvok in Slika]

Zvok in slika 3) Imam probleme z odmevom (echo). Z zamikom slišim samega sebe kadar govorim v mikrofon. Kako lahko rešim ta problem?

Odg: Do odmeva pride takrat ko ima več uporabnikov, ki ne uporabljajo slušalk, hkrati pritisnjen gumb talk. V tem primeru mikrofon zajame zvok iz zvočnikov in ga pošlje nazaj v spletno konferenco.

V izogib odmeva uporabljajte slušalke, oziroma imejte pritisnjen gumb talk samo takrat ko govorite.

V Flash Playerju je nastavitev, ki pomaga omiliti težave z odmevom, žal pa jih ne more v celoti rešiti. V meniju Meeting pod “Manage My Settings,” izberite “Select Camera…” kliknite na ikono mikrofon in obkljukajte “Reduce Echo.”
[Nazaj na Zvok in Slika]

Oprema 1) Ali je mogoče spletne konference VOX uporabljati z zasloni občutljivimi na dotik in interaktivnimi tablami?

Odg: Da. Spletne konference delujejo, še posebej orodje whiteboard.
[Nazaj na Opremo]

Oprema 2) Ali lahko v spletnih konferencah VOX uporabljam video-over-IP, ali h.323 videokonferenčni sistem?

Odg: Ne. Kamera in mikrofon, ki se uporabljata v spletnih konferencah morata biti priključena na računalnik. Sistem spletnih konferenc je nezdružljiv s h.323.
[Nazaj na Opremo]

Omrežje 1) Kje se nahajajo strežniki za spletne konference VOX?

Odg: Strežniki za spletne konference VOX se nahajajo v sistemskem prostoru na ARNES-u, v Ljubljani.
[Nazaj na Omrežje]

Omrežje 2) Sumim da imam težave s povezavo do spletnih konferenc VOX. Kaj lahko storim?

Odg: Za optimalno delovanje spletnih konferenc potrebujete zanesljivo povezavo do spleta. Strežnik za spletne konference lahko priredi način povezanosti posameznega uporabnika glede na dejansko pasovno širino ki jo ima uporabnik na voljo. V konferenci so na voljo hitrosti povezanosti: modem, DSL in LAN. Vsak način zahteva določeno minimalno pasovno širino, ki jo mora uporabnik imeti prosto na voljo za spletne konference.

Upoštevati je potrebno še požarne zidove in proxyje, ki tudi lahko vplivajo na kvaliteto povezave do spletnih konferenc.

Prezentacije v spletnih konferencah VOX se prenašajo kot HTTP promet skozi vrata 80 in 443, zvok in slika ter video prenosi pa se prenašajo kot RTMP promet skozi vrata 80 in 443. V kolikor uporabljate proxy strežnik za povezovanje do spleta, se pogosto zgodi da proxy strežnik posreduje samo HTTP promet in v takem primeru, se ne morete povezati na strežnik za spletne konference VOX preko protokola RTMP.

Večina DSL povezav je nesimetričnih in omogoča večjo pasovno širino k uporabniku kot od uporabnika v splet. To lahko vpliva na kvaliteto posnetkov konferenc, kjer se uporablja orodje za skupno delo na namizju. Omenjeno namizje namreč za delovanje uporablja več pasovne širine od uporabnika v splet.

Na voljo je orodje s katerim lahko preverite svojo povezavo do spletnih konferenc. https://vox.arnes.si/common/help/en/support/meeting_test.htm

OPOZORILO: V kolikor test povezave do spletnih konferenc javi napako da se ne morete povezati na vox.arnes.si, je najpogostejši vzrok za to težavo požarni zid ali proxy strežnik, preko katerega ste povezani v internet. Prosite svojega administratorja omrežja da preveri nastavitve.

Pogost vzrok za težave pa so tudi programi na vašem računalniku npr: požarni zidovi, programski proxy strežnik.
[Nazaj na Omrežje]

Omrežje 3) Kateri promet mora omrežni administrator dovoliti na požarnem zidu naše organizacije, zato da lahko v organizaciji uporabljamo spletne konference VOX?

Odg: Na požarnem zidu vaše organizacije mora biti dovoljen TCP promet HTTP in RTMP do vox.arnes.si, voxssl.arnes.si in do ac1.arnes.si na vratih 80, 443 in 1935. Večina omrežij je nastavljenih tako, da je ta promet že omogočen.

Vašo povezavo lahko preverite na: https://vox.arnes.si/common/help/en/support/meeting_test.htm
[Nazaj na Omrežje]

Omrežje 4) Ali je mogoče dostopati do spletnih konferenc VOX tudi če povezan v omrežje za routerjem / usmerjevalnikom?

Odg: Da, v večini primerov. V primeru da se vam ob poizkusu vstopa v konferenco neha odzivati vmesnik in čez čas napiše “loading” in potem še “connecting”, v tem primeru imate težave z routerjem, oziroma požarnim zidom.
Preverite vašo povezavo na https://vox.arnes.si/common/help/en/support/meeting_test.htm . V kolikor vam na koraku 2 (Enterprise Server Connection Test) javi napako, poizkusite računalnik povezati na internet brez usmerjevalnika, torej neposredno na internet.
[Nazaj na Omrežje]

Omrežje 5) Zakaj se v sistem spletnih konferenc VOX lahko prijavim z domačega računalnika s službenega računalnika pa ne?

Odg: Najpogostejši vzrok za težave pri prijavi so stari piškotki v vašem brskalniku. Izbrišite zgodovino v vašem brskalniku in poizkusite ponovno. Pri skrbniku omrežja v službi preverite nastavitve požarnega zidu.
[Nazaj na Omrežje]

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–20:00)