Osebna digitalna potrdila

Zaposlenim na organizacijah je omogočeno, da si na podlagi veljavnih AAI računov ustvarijo osebne certifikate, ki se jih uporabi pri overjanju fizične osebe. Hkrati osebni certifikati omogočajo tudi šifriranje elektronske pošte ter digitalno podpisovanje elektronskih sporočil in dokumentov. Veljavnost certifikata je lahko največ 3 leta.

  1. Oddaja zahtevka
  2. Izvoz certifikata
  3. Uporaba certifikata v Outlooku
  4. Uporaba certifikata v Thunderbirdu

1. Oddaja zahtevka

OPOMBA: pred oddajo zahtevka se na domači organizaciji prepričajte, če je izdaja osebnih certifikatov za dano organizacijo že omogočena. V nasprotnem primeru mora storitev najprej naročiti tehnični kontakt organizacije (ob podpisanem TCS sporazumu zadostuje pisna zahteva po elektronski pošti).

Brskalnik Google Chrome ni podprt pri samodejnem uvozu certifikata, zato vam svetujemo, da za naslednji postopek uporabite Mozilla Firefox.

Odprite spletno stran https://www.digicert.com/sso in opravite AAI prijavo. Pod Identity Provider izberete Arnes, razen v primerih večjih organizacij, ki LDAP imenika ne gostujejo na Arnesu. 

01_arnes_cert_osebni

Po opravljeni prijavi boste seznanjeni z vmesnikom za oddajo zahtevka. Certifikat bo izdan za elektronski naslov, ki pripada vašemu AAI-računu.

02_arnes_cert_osebni

Za Product izberete Premium in potrdite s klikom na Request Certificate. Brskalnik bo samodejno pričel z uvozom certifikata, postopek pa zaključite s klikom na V redu. Priporočeno je, da ob tem odkljukate vse tri ponujene opcije o zaupanju overitelju.

cert_ff

Izdani certifikati so vidni v uporabniškem vmesniku na naslovu https://www.digicert.com/sso, kjer jih po potrebi lahko tudi ponovno prenesete ali pa prekličete. 

 

2. Izvoz certifikata

Večina poštnih odjemalcev zahteva certifikat v formatu .p12, ki hrani tudi privatni ključ. Najlažje ga pridobite tako, da certifikat enostavno izvozite iz brskalnika. Sledijo navodila za izvoz certifikata v Mozilla Firefoxu.

Odprite nastavitve brskalnika in v meniju izberite Napredno. V zavihku Digitalna potrdila izberite Preglej digitalna potrdila

ff1

Odpre se upravitelj digitalnih potrdil, kjer izberete vaše potrdilo in ga izvozite tako, da izberete Varnostna kopija

ff2

Izberete lokacijo na računalniku, kamor želite certifikat shraniti in nadaljujte postopek. Nastaviti boste morali varnostno geslo certifikata.

Nadaljnje certifikat lahko uporabite za podpisovanje in šifriranje elektronskih sporočil. 

Uporaba certifikata v Outlooku

Uporaba certifikata v Thunderbirdu

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–20:00)