Ali se bomo v slovenskih šolah učili računalniškega mišljenja?
Strokovna delovna skupina je MIZŠ predala poročilo in študijo z naslovom “Snovalci digitalne prihodnosti ali le uporabniki?”.
Strokovna delovna skupina za analizo prisotnosti vsebin računalništva in informatike v programih osnovnih in srednjih šol je ministrici za izobraževanje, znanost in šport, dr. Maji Makovec Brenčič, predala poročilo in študijo o možnih spremembah.
Poročilo z naslovom “Snovalci digitalne prihodnosti ali le uporabniki?” najdete na spletni strani MIZŠ.
Poročilo je sestavljeno iz več delov. Uvodnemu, v katerem je utemeljitev potrebnosti obveznega pouka računalništva in informatike v celotni vertikali osnovnega in srednjega izobraževanja, vsebinski povzetek in predstavitev strokovne delovne skupine, sledi poglavje, ki povzema trenutno stanje v Sloveniji. Skupina je temeljito pregledala tri vidike. Poleg pravnega okvirja še predvsem vidik vsebin pouka računalništva in informatike ter vidik stanja človeških virov.
Do sodobnega pouka računalništva in informatike
Sodoben pouk računalništva in informatike že dolgo ni več samo pouk podajanja tehničnega znanja. Prav nasprotno, tehnično znanje je zgolj potrebno pri izdelavi končnega izdelka, medtem ko je poudarek pouka bliže naravoslovju in predvsem podajanju drugačnega načina mišljenja, ki je vseprisoten in vsepotreben. Govorimo o tako imenovanem računalniškem mišljenju, ki je tema tretjega poglavja tega poročila in je na nek način ključna vsebina sodobnega pouka računalništva ter informatike.
Poročilo je zaključeno s predlogi, kako naj Slovenija pristopi k uvajanju obveznega pouka računalništva in informatike.